Новое на сайте
Интервью
Новости области
Новости Украины
Объявления
Афиша

Старша школа матиме індивідуальну траєкторію

Источник: Освіта.ua

Старша школа матиме індивідуальну траєкторію
23 Окт 2019 07:00 | Новости Украины

У Міністерстві освіти і науки розуміють очевидний запит у суспільства на зміни в старшій школі. Про це , відповідаючи на запитання щодо реформування старшої школи, сказала міністр освіти і науки Ганна Новосад.

За її словами, зараз старша школа — це два роки (10 і 11 класи), які надзвичайно перевантажені змістом.

«Учні/учениці мають 20+ предметів, які не дають можливості заглиблюватися у певний напрям, зрозуміти для себе, яка галузь/сфера цікавіша. Ця система не дозволяє обирати предмети, мати індивідуальну траєкторію. Тобто загалом вона не дає можливості впровадити ті методики навчання і ту індивідуальну освітню траєкторію, яка зараз є трендом у світі і є надважливим елементом якісного шкільного навчання у старшій школі», — сказала міністр.

Вона зазначила, що реформа шкільної освіти була розрахована на 12 років.

«Але, вочевидь, якщо ми почнемо робити старшу школу у 2027 році – це ще плюс 8 років – ми не знаємо, чи взагалі доживе до того часу НУШ – есенція, суть, філософія, принципи, чи збережеться все це крізь низку урядів, парламентів. Парламентів, сподіваюся, буде менше, а от уряди, як показує статистика, змінюються швидко. Ми не знаємо, що буде до того часу, і хочеться, щоб зміни настали швидко і вони були гарантованими. Тому ми думаємо, що є сенс розглядати пришвидшення старшої школи – наразі у планах 2024 рік», — зазначила Ганна Новосад.

Разом з тим, міністр наголосила на трьох викликах впровадження старшої школи.

«Перший із них – це трирічне навчання у старшій школі. Це додатковий 12-й клас для тих учнів, які зараз навчаються 11 років. Відповідно, аби правильно працювати з очікуваннями суспільства, аби люди розуміли, для чого це робиться, аби бачили переваги для себе цього додаткового року, нам необхідно створити певні умови у новій старшій школі. Конкретними діями, кроками аргументувати 12-й рік навчання», — сказала міністр.

По-друге, за її словами, необхідно створити мережу старших шкіл. Тобто кожна область України спільно з МОН має напрацювати цю мережу за певними критеріями, яких зараз ще немає. Вони мають бути відображені у законі «Про загальну середню освіту», який зараз на розгляді у парламенті. Далі – на рівні підзаконних актів.

До кінця 2019 року Міністерство освіти планує вийти із концепцією старшої профільної школи – своєрідним рамковим документом до публічної презентації: що таке старша профільна школа, де було б онаочнено наше розуміння цієї ланки.

«Третій виклик – це вчителі. Тому що, як я уже говорила, у старшій школі, вочевидь, буде впроваджена індивідуальна освітня траєкторія. Тобто учні/учениці будуть обирати предмети, які вони хочуть вивчати. Предмети, скоріше за все, будуть інтегровані. До цього всього необхідно готувати вчителів, аби вони могли працювати у такому форматі, якого зараз на загал по всій Україні немає. Але, до слова, у нас уже є старші школи, які є профільними, але лише дворічними. Також стоїть питання коштів – скільки це буде коштувати. Тому що по закону старша профільна школа має бути окремою юридичною особою і в ідеалі бути фізично відокремленою, аби старшокласники не вчилися разом із першокласниками. Це потребує величезних інвестицій у підготовку будівель», — сказала Ганна Новосад.

Вона також підкреслила, наразі міністерство офіційно створює робочу групу при МОН для того, щоб напрацювати концепцію старшої школи та різні варіанти її впровадження.

Оставить комментарий

avatar
250

Подписка на ежедневную рассылку